Friday 30 October 2015

Resepi Cuka Epal Homemade yang Terbukti dapat Cairkan Lemak dan Menyingkirkannya dari Air Kencing Anda!

Cuka Epal Cider adalah rawatan semulajadi yang terbaik untuk berat badan berlebihan. Selain merangsang penurunan berat badan, ia mempercepatkan metabolisma badan anda dan meningkatkan imuniti anda. Terbaik dari semua, ia adalah semulajadi dan sangat berkhasiat.

Epal organik adalah yang paling sesuai untuk resipi ini, yang terbaik digunakan tanpa ditapis dan tidak pasteurizedkan.


Cara penyediaannya amat mudah dan tidak perlukan masa yang panjang.




PENYEDIAAN:

Terdapat beberapa kaedah dalam penyediaan sendiri cuka epal cider ini.. Anda boleh sama ada menggunakan keseluruhan buah-buahan atau menggunakan sisa kulit dan biji (isi anda makan begitu sahaja).


Kaedah kedua adalah lebih cepat daripada yang pertama kerana ia hanya mengambil masa dua bulan untuk mendapatkan cuka epal cider buatan anda sendiri. Untuk ini, anda perlu balang kaca yang besar, sisa epal dan kain kasa tebal.

Pertama, biarkan sisa epal sehingga mereka menjadi perang. Kemudian masukkannya ke dalam balang dan isikan dengan air. Anda mungkin perlu menambah beberapa lagi sisa epal pada hari-hari berikutnya, oleh itu anda perlu tinggalkan sedikit ruang dalam balang. Tutup dengan kain kasa dan simpan di tempat gelap dan sedikit panas / hangat.

Selepas beberapa hari anda akan dapat melihat dalam kandungan balang mendapat lebih pekat dan terdapat lapisan kelabu tetbentuk di permukaan iaitu lapisan kulat, Apabila ini terhasil, jangan tambah sisa epal lagi. Tinggalkan campuran selama sebulan (atau lebih) untuk menapai. Selepas sebulan, anda boleh mula menguji cuka. Cubalah bagi pastikan ia cukup kuat untuk anda. Jika ia, membuang kulat, tapiskan campuran dan tuangkan cuka tersebut ke dalam botol yang telah disterilkan terlebih dahulu.



Jangan bimbang jika cuka itu keruh. Ini adalah kerana akan terdapat beberapa mendapan epal. Sekiranya anda tidak suka keadaan ini, tapiskan ia dengan kain kasa tebal.

Kaedah menghasilkan cuka dengan menggunakan keseluruhan buah-buahan juga hampir sama. Pertama, potong epal, masukkannya ke dalam balang, kemudian tuangkan sedikit air dan kemudian tutup dengan kain kasa dan simpan di tempat yang gelap dan hangat. Walau bagaimanapun, kaedah ini mengambil masa kira-kira 6 bulan. Kulat yang muncul juga boleh digunakan sebagai penawar dalam rawatan pelbagai radang.

Selepas 6 bulan, tapis dan tuangkan cecair ke dalam balang yang lebih besar dan simpan lagi dengan ditutup dengan kain kasa selama 4-6 minggu . Kemudian ia sedia untuk digunakan.

CARA-CARA MENGAMALKANNYA:

Campurkan 2 atau 3 sudu teh cuka epal cider ke dalam segelas air. Minum dengan perut kosong. Anda juga boleh menambah 1-2 sudu kecil. madu jika anda inginkan sedikit manis.
KESAN-KESAN:

Banyak faktor yang menyumbang kepada penurunan berat badan yang berjaya, seperti kawalan pemakanan, aktiviti fizikal dan faktot-faktor genetik. Tidak kira apa yang menyebabkan kepada meningkatan berat badan anda, Cuka Epal Cider akan merangsang pemecahan lemak. Secara purata, anda boleh kehilangan 2 ke 3 kg sebulan dan tambahan 4 ke 5 kg setahun jika anda sentiasa mengamalkannya.

Sumber: http://www.healthyfoodteam.com

No comments:

Post a Comment