Tuesday 27 October 2015

Secawan Sehari Menghilangkan 1 cm Lemak Di Perut Anda!



Ini adalah satu  ramuan menghilangkan berat badan yang  menakjubkan yang mana mampu menghilangkan lebihan lemak di perut sebanyak 1 inci sehari. Ianya bukan sahaja membakar lemak di perut dan menghilangkan lebihan air dari badan, malah sangat berfaedah bagi fungsi otak anda, ingatan atau memori, pendengaran dan penglihatan. Ianya menjadi sangat-sangat berkesan jika disertakan dengan senaman-senaman kardio dan latihan-latihan yang biasa.


Bahan-bahan:

125g m lobak kuda (horseradish)

4 biji  lemon

Halia 2cm

3 sudu besar  madu

2 sudu serbuk kayu  manis


Sumber imej: http://www.organiclifestylemagazine.com



Penyediaan:

Dengan menggunakan ‘food  processor’ atau jika tiada gunakan aje blender, kisar halus lobak kuda dan halia bersama-sama.

Perahkan  lemon dan campurkan  ke dalam kisaran tadi, kisarkan lagi selama 3 minit.

Masukkan serbuk kulit kayu manis dan madu, kisarkan lagi sehingga menjadi sirap yang pekat.

Simpan ramuan dalam  balang kaca.

Ambil 1 sudu teh dua kali sehari, sebelum makan atau latihan.

Amalkan selama 3 minggu.




Mengapa lobak kuda baik untuk kesihatan?







Lobak kuda menghapuskan bakteria yang menyebabkan disentri, salmonella, batuk kering dan pelbagai jenis parasit di dalam tubuh manusia. Ia meningkatkan fungsi pencernaan di dalam badan anda dengan merangsang rembesan perut dan jus usus serta enzim pankreas. Sayur-sayuran akar ini adalah sangat berkhasiat untuk  hati, jantung dan peredaran darah; tambahan lagi  ia adalah satu bahan diuretik yang hebat dalam  membantu menentang penyakit sendi.

Tambahan pula, ia membantu dalam rawatan selesema, gangguan sistem pernafasan, tonsillitis atau jangkitan saluran kencing. Selain membersihkan badan anda, lobak kuda juga meningkatkan metabolisma, mengurangkan keletihan dan merangsang percambahan bakteria usus berfaedah.

Sayur-sayuran ini adalah rendah kalori dan lemak, tetapi tinggi dengan serat, vitamin, mineral dan anti-oksida. Lobak kuda mempunyai  beberapa mineral penting termasuk natrium, kalium, mangan, besi, tembaga, zink, dan magnesium. Ia mempunyai anti-radang, diuretik dan sifat melegakan saraf .

Lebih-lebih lagi, ia ada kaya dengan  vitamin C, yang meningkatkan sistem imun anda dalam  melawan jangkitan virus. Selain itu, ia menghapuskan  radikal-radikal bebas yang merbahaya dari badan seterusnya melindungi dari kanser, keradangan  dan jangkitan.



Mengapa  halia bermanfaat dalam kesihatan anda?

Seperti juga lobak kuda, halia kaya dengan nutrien dan sebatian bioaktif  yang memberi  kesan yang baik pada badan dan otak anda.

Kebanyakan ciri-ciri perubatan halia, termasuk kesan-kesan anti-radang dan antioksidan, datang dari bahan aktif, gingerol.

Rempah ini amat berkhasiat untuk melegakan rasa loya dan muntah-muntah selepas pembedahan dan menjalani kemoterapi. Ia amat berkesan dalam  merawat alahan semasa mengandung.

Sumber: http://www.healthyveganstyle.com

No comments:

Post a Comment