Friday 23 October 2015

Menakjubkan. Bentuk Punggung Melambangkan Status Kesihatan Anda!

Kebanyakkan orang menghabiskan banyak masa untuk duduk. Mereka telah kurangkan masa untuk berjalan dan ini telah mempengaruhi tahap kesihatan mereka. Kurangnya berjalan dan terlalu banyak masa untuk  duduk telah menyumbang kepada perubahan yang ketara  pada salah satu aset utama kita iaitu “ punggung”. Tetapi tidak setiap punggung adalah serupa, dan setiap orang mempunyai kekurangan dan kelebihan masing-masing.










Segi Empat
Punggung berbentuk segi empat akibat dari dua sebab: tulang pinggul tinggi atau lemak di kawasan pinggang. Ini boleh membuat anda kelihatan rata atau sering disebut  "kelihatan kejantanan". Malangnya, bentuk ini memerlukan banyak masa dan usaha untuk mendapatkan rupa bentuk didambakan.

Punggung Bentuk Bulat “O”
Punggung berbentuk “O” atau bulat pengumpulan lemak di bahagian-bahagian atas.
Mujurlah  bentuk ini memberikan punggung anda penampilan yang menarik  dan ia cukup mudah untuk membentuk melalui beberapa latihan untuk menguatkan otot-otot punggung.

Punggung Berbentuk  Hati / Jantung
Punggung berbentuk jantung dianggap sebagai bentuk punggung yang paling menarik oleh kebanyakan orang. Ia adalah penuh di bahagian bawah dan secara beransur-ansur mengetatkan ke atas. Ini boleh bermakna bahawa lebih banyak lemak disimpan dalam bidang paha atas. Wanita dengan bentuk ini punggung mempunyai garis pinggang yang lebih kecil. Bentuk punggung adalah lebih mudah untuk ditingkatkan tetapi, bagi wanita berumur  dan kadar estrogen menjadi rendah, otot-otot punggung beransur-ansur  sekitar bergerak ke kawasan tengah.

Punggung Berbentuk “V”

Bentuk ini besar di bahagian atas. Ia biasanya dilihat di kalangan wanita lebih tua apabila mereka mula kehilangan estrogen. Sama sebagai bentuk jantung, lemak yang digunakan untuk menjadi di punggung itu telah berpindah ke bahagian pertengahan atau perut. Jika kurang bersenam, punggung ini boleh terdedah kepada kendur.

Sumber: http://www.healthylifestylezone.com/check-out-your-booty-to-know-how-healthy-you-are/

No comments:

Post a Comment